pühapäev, 2. august 2009

Vaarika-mustikakook kondenspiimaga

Viimati tundsin üldse kondenspiima maitset .... no igaljuhul oli see väga ammu. Küpsetistes pole mina seda kunagi varem kasutanud.
Perenaine.ee retseptinimekirjas jäi mulle kevadel silma kondenspiimane rabarbrikook. Tookord jäi see tegemata, aga nüüd tuli jälle meelde.
Tegin koogi pisikeste muudatustega ja kasutasin maja ümber 10 meetri raadiuses (kaugemale ei kuule, kui beebi ärkab:)) leitavaid hooajamarju. Hästi lihtne on teha ja maitseb hea - krõbe muretaignapõhi, hapukad marjad ja magus kreemine kondenspiim- väga mõnus!


Põhi:
175 g võid
3 dl nisujahu
1,5 dl täisterarukkijahu
2 spl suhkrut
1/4 tl soola
2 spl külma vett või 1 muna

Kate:
marjad
purk (400 g, suhkruga) kondenspiima

Haki külm või jahu sisse. Puista sisse suhkur ja sool. Sõtku kätega tainast, enne lõplikku jahu ja või segunemist lisa külm vesi ja sõtku tainas ühtlaseks. Keera tainapall toidukilesse või fooliumisse ja hoia tunnike külmkapis.
Vajuta tainas koogivormi (ma kasutasin lainelise servaga pirukavormi) põhja ja äärtele. Küpseta eelkuumutatud ahjus 200 kraadi juures 10 minutit. Laota eelküpsetatud põhjale vaarikaid ja mustikaid ja vala üle kondenspiimaga.

Küpseta kooki 180 kraadi juures pool tundi. Lase jahtuda, lõika tükkideks ja naudi mõnusat magusat suutäit.

Edit: kes siiski pelgab, et kate jääb liiga vedel, võib kondenspiima segada 200 g maitsestamata toorjuustuga. Jääb ka väga-väga maitsev!

6 kommentaari:

  1. Ja kook seisab ilusti koos, nagu ma näen, ei oleks uskunud, et kondenspiim niimoodi taheneb. Minul kondenspiim läbiv lemmik magustoitudes, kindlasti oled märganud :)

    VastaKustuta
  2. Aet: jah, olen märganud, eks see innustas mindki:) Ma olin juba kondenspiima maitsegi unustanud.
    Aga ega ta ikka niiväga ei tahene, jahtudes küll veidike. Seda kogust kondenspiima on parasjagu niipalju, et ta ei hakka koogi pealt laiali valguma. Kui oleks paksem kiht, siis võib olla ei seisaks nii hästi koos. Ja lisaks ma usun, aitab koospüsimisele mingil määral kaasa marjade pektiin, mis külmkapis veidi tarretub.Kook maitses mulle igaljuhul väga, proovin punaste sõstardega ka- need kond.piimale kontrastiks hapud ja pektiinirikkamad ka kui muud marjad.

    VastaKustuta
  3. no minul läheb see kook ka kindlasti tegemisele:) Katsetan kuidas punasõstrad sellesse kooki passivad. Kondenspiimaga on aga see paha lugu, et kipun pool purki tavaliselt niisama ära sööma:D

    VastaKustuta
  4. See on esimene kook, mida sinu blogi retseptidest proovisin. No super hea tuli tõesti !!! Tegin koos toorjuustuga variandi. Kook oli nii hea, et vastu tulles pereliikmete tungivatele palvetele tegin kahe päeva pärast teise veel. Ja nüüd vist oleme kõik sõltuvuses :D

    VastaKustuta
  5. Marilin: see on jah hästi mõnus kook. Ma ootan juba kevadet, et rabarbriga saaks proovida.

    VastaKustuta
  6. Olen super magusaarmastaja ja see kook oli minu jaoks tõeliselt tore avastus!:)
    Väga, väga lihtne valmistada ja väga maitsev. Tegin toorjuustuga variandi ja püsis väga hästi koos. Eriti maitsev oli peale ööd külmkapis:).

    VastaKustuta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails