teisipäev, 25. august 2009

Metsseapraad


Üldiselt on nii, et kui mingit sorti sõraline üldse meie toidulauda külastab, on see metssiga. Ma olen veendunud, et puhta loodusliku toidu söömine, vabalt looduses ringi liikumine ja stressivabalt elatud elu annavad kindlasti liha kvaliteedile positiivse nüansi, "metsa"maitsest rääkimata. 
Tore on see, et vähemalt Tallinnas on metssealiha täitsa ilusti saada ka-vähemalt Viimsi lihapoes ja Peterburi mnt-l asuvas lihapoes on ta küll kogu aeg letis olemas.

Ega metssea küpsetamisel mingi kunsti ju ei ole, maitsed sätib igaüks ise paika. Mulle ei meeldi ülemaitsestatud metssiga, nii on tunne, et sööd rosmariini- või tüümianipõõsast, mitte maitsvat liha. Küpsusastmega pole siinkohal vast mõtet mängida, metslooma liha peab ikka ilusasti läbiküpsenud olema.

Mina tegi seekord nii:

Liha

1,5 kilone tükk metsseapraadi
õli
4 porgandit
3 sibulat
2 dl vett
1 spl uluki-seenefondi 
100 ml punast veini
1 spl jahu
soola
pipart

See liha on küpsetatud malmist ahjupotis.
Kõigepealt lase pliidil sorts õli ahjupoti põhjas kuumaks ja pruunista lihatükk igast küljest.Lisa porgandid (terved või poolikud) ja poolekslõigatud sibulad, vesi, fond, vein, vesi ja lase keema. Tõsta pott pliidilt ahju ja hoia seal 130 kraadi juures 3 tundi. Paksenda leem jahuga kastmeks ja liha ongi peaaegu et omapead valmis saanud!

Köögivili

5 kartulit 
1 väike kollasekooreline suvikõrvits (kollane koor on lihtsalt ilusam, ei muud)
3 porgandit
2-3 spl õli
soola
pipart

Viiluta köögiviljad nii õhukesteks ühesuurusteks viiludeks, kui saad (kasutasin köögikombaini lõikurit). Säti ahjuvormi. Vala peale õli, maitsesta soola ja pipraga. Sega hoolikalt, et kõik köögiviljad saaksid õli-soola-pipraga kokku. 200 kraadi, 30 minutit. Kui kipuvad pealt liiga pruuniks minema, kata fooliumiga.
Maitsev on sõbrad, maitsev!

2 kommentaari:

  1. ma siia omast arust ükskord kirjutasin juba, aga jumal teab, kuhu see jäi. kas Sa seda siga enne ei marineerinud? meil on talvel sageli metssiga, sest mu isa käib jahil, ja siis ma ikka pikalt teda ette marineerin...

    VastaKustuta
  2. oh, vedu, et isa jahimees:) aga ma ei marineeri-ei näe selleks nagu mingit vajadust. Liha on ostes juba pehme ja laagerdunud, metsa maitsest ka nagu ei tahaks lahti saada ja...ühesõnaga, pole nagu selle peale tulnudki:O

    VastaKustuta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails