teisipäev, 28. juuli 2009

Pisi-pavlovad


Pavlovategu sai ette võetud tegelikult juba paar nädalat tagasi, sõime seda magustoiduks pärast krevetisalatit.  Vahepeal said valmis aga metsmaasikad, mustikad  ja vaarikad ja pidi ju nendega mässama - nii jäigi pavlova tookord blogimata. Teen selle nüüd heaks.

Valmistusin pavlovateoks erilise hoolega, sest esiteks olid meil külalised, kes on mulle väga kallid, aga keda ma näen kord aastas või veel harvem ja teiseks piirdub minu senine kogemus pavlova tegemisel ühe ammuse korraga, mida ka, kui viisakalt väljenduda, ei saanud lugeda just õnnestunuks (loe: söödavaks). Niisiis, lugesin nami-namis läbi selleteemalise foorumi, uurisin eesti- ja muukeelseid retsepte. Lõpuks, tundes end justkui mingi pavlova-nimelise salasekti liikmena (niipalju igasugu nippe ja trikke olin teada saanud), otsustasin teha  armsaid mini- pavlovaid limoncellokreemiga (Limoncello on itaalia sidruniliköör).
Võtsin aluseks retsepti soomekeelsest "Gourmet" ajakirjast (2/08),  muutsin veidi koostisaineid ja küpsetusaega.

Põhi:

3 munavalget
1,5 dl suhkrut
1 tl valge veini äädikat
1 tl vanillisuhkrut
2 tl maisitärklist

Kreem:

2 dl 35%-list koort
100g maitsestamata toorjuustu (originaalretseptis oli kasutatud mascarponet)
3 spl tuhksuhkrut
2 spl Limoncellot või mõnd muud tsitruselikööri

Valmista beseepõhjad eelneval päeval. Vahusta munavalged kõvaks vahuks. Lisa pidevalt vahustades pool suhkrukogusest. Raputa vahu pinnale valge veini äädikas ja maisitärklis, vahusta läbi. Sega vanillisuhkur ülejäänud suhkrukogusega, lisa vahule ja vahusta veel, kuni vaht on sile ja läikiv ja ei valgu nõust välja ka siis, kui sa selle tagurpidi keerad.

Kata ahjuplaat küpsetuspaberiga. Tõsta munavalgevaht plaadile nii, et saad 10 "pesakest". See võiks välja näha umbes nii:


Kuumuta ahi 150 kraadini. Pane küpsetusplaat ahju ja keera kuumus kohe 100 kraadi peale. Küpseta beseepõhjasid 100 kraadi juures 90 minutit. Seejärel jäta ahjuuks praokile ja lase beseesid ahjus üleöö jahtuda ja kuivada. 

Kreemi jaoks vahusta koor, lisa toorjuust, tuhksuhkur ja liköör. Pane kreem lusikaga põhjadele. Kaunista hooajamarjadega. 

Igaüks sai ühe koogikese ja jäi väheks:) Järgmisel korral teen topeltkoguse, st kaks plaaditäit 
pisikesi pavlovaid!
Ja munakollastest sai sabayon.



4 kommentaari:

  1. Ma olin eile täpselt samal lainel :) Küll veel küpsetamise juurde ei asunud, aga lugesin just selle sama foorumi kõik postitused läbi ja valmistasin end peenete nippide ja teadmistega ette juhuks, kui ma jälle seisan silmitsi järelejäänud munavalgetega. Mul on tarvis veel mõelda küll katte üle, sest ma vahukoort sellisel kujul ei armasta kohe üldse, mõtted on kondnenspiima peale läinud, kuid sellega on kartus, et läheb liiga magusaks..
    Kas Su pisikesed pavlovad jäid seest nätsked?

    VastaKustuta
  2. Avastasin oma kommentaari kirjutades, et see ilmus 28.07.09 kell 22.57, tegelikult on juba 29.07.09 kell 08.57. Muuda blogi settingutest aeg õige ajatsooni peale, siis toimetame ikka reaalajas :)

    VastaKustuta
  3. Aet: aitäh, et valele ajatsoonile tähelepau juhtisid!
    Pavlovad jäid pealt krõbedad ja seest nätsked.
    Mulle ka päris paljas vahukoor ei meeldi, toorjuustuga segatult oli täitsa mõnus.
    Kondenspiim vist jääb tõesti liiga magus, põhi ju ka väga magus! Aga muidugi kui valid hapud marjad (punane sõstar torkas kohe pähe), võibolla isegi tasakaalustab ära?:)

    VastaKustuta
  4. Heh, mul endal tekkis ka just punase sõstra mõte Pavlova peale. Tänagi kavatsen veid sõstrapõõsast tühjendada ning ühe koogi neist võluda.

    VastaKustuta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails