reede, 3. juuli 2009

Lemon curd


Sellest Suurbritannias palju kasutatavast (küll küpsise- või saiakattena, kookides, tortides, magustoitudes, jäätistes...) võidest või kreemist on saanud minu uus lemmik. Temas on palju sidrunit, aga ta pole liiga hapu. Temas on palju suhkrut, aga ta pole liiga magus. Väga sidrunine. Väga siidine. Järgmine kord, kui teen sidrunikooki, kasutan täidiseks just lemon curd'i. Võide tegemisel kasutasin Elinor Klivansi meetodit, kus ta vastukaaluks tavapärasele kõigi koostisainete ( välja arvatud või, mis lisatakse hiljem) kausis kokkusegamisele ja veevannil kuumutamisele kasutab veidi teistsugust lähenemist. Nimelt, sidrunivõide kuumutamisel võib kergesti juhtuda, et tekivad sisse munatükid (kui kuumus läheb liiga suureks või ei vispeldata kogu kuumutamise aja piisavalt tugevasti). Selle vältimiseks tuleb tema meetodi järgi esmalt või ja suhkur mikserdada, lisada munad ja siis sidrunimahl. Seejärel hakata potis kuumutama.

Vaja läheb:

75 g magedat võid
150 g suhkrut
3 muna
1 dl värskelt pressitud sidrunimahla
1 spl riivitud sidrunikoort
(mul oli ilus suur mahlane sidrun, sain vajamineva koguse kätte ühest sidrunist)

Pane kaussi pehme või ja suhkur, mikserda u 2 minutit. Lisa ükshaaval munad. Iga muna lisamise järel mikserda segu ühtlaseks. Lisa sidrunimahl. Segu näeb välja tükiline, aga need on võitükid, mis kuumutamisel sulavad, nii et muretsemiseks põhjust pole.

Vala segu paksupõhjalisse potti ja kuumuta pidevalt segades 15 minutit.

Segu pakseneb ja muutub kreemjaks võideks. NB! Keema ei tohi lasta!
Tõsta valmis võie pliidilt ja lisa riivitud sidrunikoor. Vala võie purki ja kaaneta. Pane külmkappi-jahtudes pakseneb ta veelgi. Külmkapis säilib lemon curd nädala, sügavkülmas 2 kuud.

9 kommentaari:

  1. Ma tegin täna juba teist korda nädala jooksul sidrunivõiet :) Aga ma vispeldan muna-suhkrut-sidrunimahla kuumaveevanni kohal ja lõpus segan juurde toasooja või. Nii et natuke teisiti teen..

    VastaKustuta
  2. Päris huvitav asi tundub; tõenäoliselt saab sarnast võiet ka laimist teha.
    Üks teemaväline küsimus ka - Sa tundud mulle pildi pealt nii tuttav, et ma oleks nagu Sind kusagil näinud, aga vot ei suuda meenutada, kus. Kas me oleme kohtunud kusagil, äkki Sul on parem mälu?

    VastaKustuta
  3. Kindlasti saab laimist ka teha. Mõtlesin ise apelsinist proovida.
    Aga oi, mina küll ei oska öelda, kas me oleme varem kohtunud...:) Aga täitsa võimalik, eriti viimasel ajal tundub mulle, et maailm on ikka üliväike:) Ma ei ole Sinu pilti näinud, on see blogis?

    VastaKustuta
  4. Kui sa mu blogis minu profiili lahti klikkad, siis näed mu pilti. Seal on viide ka meie reisblogile, kus on pilte rohkem. Äkki tuleb tuttav ette :)

    VastaKustuta
  5. Külmkapis ootab laar just tehtud lemon curdi. Aitäh inspiratsiooni eest. Mõtlen, et peaks proovima rabarberist nõrutatud siirupiga ka.
    Laimist peaks ilusti välja tulema. Apelsinist tehakse ka, aga tihti mahlakontsentraadiga, sest siin laiuskraadil müüdavad apelsinid ei kanna curdi jaoks maitset välja mahlas.

    VastaKustuta
  6. Rabarberist nõrutatud siirupiga...mmmm, huvitav!) anna teada kui teed, kuidas välja tuli

    VastaKustuta
  7. Suur tännu selle retsepti eest !!!

    VastaKustuta
  8. Olen nüüd valmis saanud selle võide keetmisega. Kõik on OK aga mul ei tulnud küll nii kollane. Kas sinna on mingit värvi lisatud ? Või on munakollane kollasem :)
    Igatahes tänan veelkord retsepti eest. Eelnev tänu anonüümsena on ka minu ;)

    VastaKustuta
  9. Lissu, ei ole mingit värvi lisatud:) Asi võibki vabalt olla munades.

    VastaKustuta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails