pühapäev, 7. juuni 2009

Sidrunikook



Tegin seda kooki esimest korda paar kuud tagasi ja olen nüüdseks teinud juba neli korda. Mulle ja teistele sööjatele on alati väga maitsenud! Sidruni värskus ja besee õhulisus teevad lihtsa vaevaga valmivast koogist lausa piduliku.See kook on tuntud ka "Pisarakoogi" nime all, aga mina ei näe pisarate tekitamisega vaeva, meeldib ilma rohkem- ja maitset nende olemasolu või puudumine niikuinii ei mõjuta. Aitäh Tuulile retsepti eest!
Põhi
100 g margariini või võid, 2½ dl nisujahu, 2 spl suhkrut, ½ tl küpsetuspulbrit, 2 spl vett

Täidis
1½ dl vett, 1½ dl suhkrut, 2 spl nisujahu, 25 g margariini või võid, 1 sidruni mahl ja riivitud koor, 4 munakollast

Besee
4 munavalget (ma panin 5), 1½ dl suhkrut

Sega pehme rasvaine käsitsi ülejäänud ainetega.
Lisa vesi ja sega taigen ühtlaseks.
Küpseta kook soovitavalt lahtikäivas vormis. Rulli taigen jahu kasutades vormi suuruseks leheks + küljed. Tõsta taignaleht rulli ümber keeratuna vormi.
Vooderda vormi põhi ja küljed 2-3 cm kõrguselt taignaga. Pane koogipõhi umbes 15 minutiks külma tahenema.
Torka taigen kahvli või tikuga läbi ja küpseta põhja umbes 15 minutit 200 kraadi juures ahju alumisel siinil.
Mõõda täidise ained kastrulisse ja kuumuta pidevalt segades, kuni segu pakseneb ja hakkab kergelt mullitama.
Võta koogipõhi ahjust välja ja vala täidis süvendisse.
Vahusta munavalged tugevaks vahuks. Lisa edasi vahustades vähehaaval suhkur.
Määri või pritsi besee täidise peale. Ma kasutasin vaba pintslitõmmet :), aga beseele saab muidugi ka korrapäraseid mustreid peale tekitada.
Küpseta kooki veel umbes 10 minutit ahju alumisel siinil, kuni besee on kaunilt helepruun.
Lase jahtuda, emmalda vormist ja naudi!

2 kommentaari:

  1. ma teen umbes sarnast kooki, pisarakoogiks kutsun. üks lemmikumaid. isegi esimene kord kui toda kooki sain on meeles, olin vast seitsme aastane ja ristiema Tartus pakkus. maitse siiani keelel.

    VastaKustuta
  2. kusjuures ma kogu aeg arvasin, et tegu uuema aja leiutisega-hõrk ja kerge, aga kui siis üks minu vanuses 30+ külaline nostalgitsedes teatas, et sai seda kooki lapsena erilistel pidupäevadel, sain teada, et tegu "vana kooli" koogiga:)

    VastaKustuta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails