neljapäev, 1. aprill 2010

Toorjuustu-kohvikreem


Mulle on kohvikreem magustoiduna alati väga maitsenud. Väikelinnas (mitte eriti depressiivses), kus ma kasvasin, müüdi seda kulinaariapoes kaaluga. Nüüd olen ma taolise maitsega asja näinud müügil ainult Selveri Köögi toodanguna, väikeses ümmarguses plasttopsis.

Mõtlesin, et selle kreemi isetegemine ei saa nüüd küll teab mis keeruline olla. Pannud mõttes paika selle, millist maitset ja konsistentsi mulle meeldiks tunda, tegin kreemi espressost, tumedast muscovado suhkrust, vahukoorest, toorjuustust, munakollastest ja kohviliköörist. Täitsa mõnus on mõelda mingi toidu peale, mida sa hakkad tegema ja kujutada juba enne ette tema maitset - tühja kõhuga muidugi ei ole see eriti tore tegevus.
Kõva tarretisena see magustoit mulle ei meeldiks. Lootsin, et tänu hiljem külmkapis hanguvale toorjuustule ja hästi vahustatud munakollastele saab ehk hoopiski želatiinita hakkama. Nii nagu näiteks selle koogi puhul. Tegin igaks juhuks pool kogusest želatiiniga, pool ilma. Ütlen kohe ära, et ilma želatiinita ikka ei õnnestunud see asi, sest kohvi vajub alla, kreemine segu tõuseb peale ja tarretumata kujul oli ta väga naljakas- sõin pealt mõnusa pehme kreemi ära ja jõin alt espresso peale. Väga maitsev muide, aga noh, mitte päris see, mida ma tahtsin.

Kirjutan siia niisiis retsepti, kus on želatiini täpselt niipalju, et magustoitu saab kutsuda veel kreemiks, mitte tarretiseks. Vormist (serveerimispokaalist vms) välja lüües ilmselt vajuks ta kokku, pokaalist süües on mõnusalt pehme ja kreemine.

Kasutasin kreemi tegemiseks:

2 munakollast
3 spl suhkrut (tume muscovado või fariinsuhkur sobivad siia hästi)
200 g maitsestamata toorjuustu (mul oli Philadelphia)
180 g 35%-list koort (kasutasin Nopri oma)
60 ml kanget espressot
1 spl kohvilikööri (Soome vanatädi kingitus, kogu aeg mõtlesin, mis rakendust sellele leida ja näe)
2 lehte želatiini
veidi kuuma vett

Munakollased vahusta suhkruga heledaks vahuks. Toasoe toorjuust hõõru puulusikaga kreemjamaks. Vahusta koor. Valmista espresso, sega hulka kohviliköör, jahuta. Sega kõik omavahel, viimasena lisa vahukoor.
Želatiinilehed pane 5-ks minutiks külma vette likku, pigista kuivaks ja lahusta umbes 0,5 dl kuumas vees. Jahuta veidi ja sega hoolsalt kreemi sisse. Vala segu nüüd magustoidupokaalidesse ja pane külmkappi min 4-ks tunniks. Kreemist eraldub seismisel vedel kohvine osa, mis vajub põhja, magustoit jääb ilus kihiline ja ka süües on seda kihilisust erinevate tekstuuridena tunda.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails